In gedachten gemaakt

Een bundel, een boek , een blogpost per dag

waar de werklust vanafspat en die overvloeit

met voortvarende projecten, waar elke tuin bloeit

en verzorgd wordt gehouden met glunderende lach


in de ochtend waar alles ligt vanzelfsprekend stralen

vloeit scherpe schoonheid uit mij, maagdelijk geboren

ik oogst gemakkelijk het ongeplante, kafloze koren

zonder een verloren moment, zonder eenmaal te dralen


maak ik onvermoeibaar wat ik maken moet:

een bundel, een boek, een blogpost per dag

in mijn hoofd in een toekomst die ik hopend zoek


door te dromen, die ik tot leven bracht

om te verwelken, dus benijd en vervloek

ik het wezenlijke, terwijl ik verder wacht 

Popular posts from this blog

Several Serious Cases

Tnx, planet

Higher than the ionosphere on some cretinous pharmaceutical