Tijdspiegel

1: Nu

ik wil  houden van  de uren 

ik houd van het moment

verstrijk, vertrijk, verstrijk

mijn haren en kam ze

minutieus glad

ik houd van de dag

en van de avond en van de

ondergaande zon

ik hou van  de tocht 

ik  hou van elke stap


2: Moment-opname

de tijd verliest nooit

je raakt haar zo vaak kwijt

je lijkt dement - het ritme van je dagen

houd je overeind in een zee vergetelheid -

je borst nog niet gezonken voor

de volgende teug, de vorige al gewist

uit je geheugen.

je herinnert je ze allemaal?

vertel dat de verpleging: een mooie leugen,

een slecht verhaal.

ze zei gister nog liefkozend: 'de meesten

maken me grijs, maar hij, hij maakt me kaal'

de tijd verliest nooit

en ook jij bent nog niet verloren

we beginnen met geheugentrainers

- morgen


3: Morgen

hij let op.

hij hoort de wijzers maar vergeet de klok.

hij leert houden

van zijn dromen

van de loze stiltes.

hij is gespitst, en van schok

lossen zijn stof geworden haren

op.

Popular posts from this blog

Several Serious Cases

Tnx, planet

Higher than the ionosphere on some cretinous pharmaceutical