Tat Tvam Asi

De schaduw van de gevels: dat ben ik. De straatkat op de straathoek: dat ben ik. De roker naast de portier, de drinker op het bankje, de bedelende zwerver: dat ben ik. De dolce-kanker-vita: dat ben ik. Het ruisen en de bladeren, de zon, het silhouet; de pannen en de daken, de klinkers, heel de stoep. Ik ben de juiste etiquette, ik ben hoe het moet. Ik ben je echo: van elke stap en lach, van het breken van de bubbels in je zondagmiddagsbad, van het kraken van je bed; ik ben bij elke draai, ik ben in elke nacht. Ik ben de zonsopkomst, ik vang elke dag aan; ik ben de getijden, en ik ben de maan. Ik ben de reiziger: jij ziet mij niet staan. Ik ben altijd op weg, nooit kom ik ergens aan. Ik ben een ademwolk, altijd daar maar slechts te zien bij de juiste temperatuur. Ik verdwijn vanzelf; nooit een zekerheid, altijd een misschien. Ik ben de rat; een verstekeling; de kakkerlak. Ik ben wat kruipt tussen de kieren, wat spookt in de steeg. Ik ben de volwassenheid; ik ben volledig leeg. De valse herinnering, ik ben wat jij vergeet. Ik ben de aanslag van de eeuwen op de stenen van de toren in de veelste oude stad. ik ben het kreunen van de jaren, de vermoeide kiezels van het platgelopen pad. Ik ben het mooiste meisje dat je ooit bezat. Ik ben de leegte, ik ben het gat, ik ben je verovering, ik ben je trofee. Ik ben de zichtbare straling, ik ben alleen. Ik ben heel het alles; ik ben wij en wij zijn veel en wij zijn een. 

Popular posts from this blog

Essay Vredesvuur

Several Serious Cases

Tnx, planet