we, laat

Ik doe het licht uit

En geef me over aan de regen

Ik laat mijn liefde los

En me de adem benemen


Ze vraagt: 'weet je zeker

dat dit is wat je wilt?'

Ik zeg: 'zeker, zeker niet,

maar laten we het praten bewaren

voor late zomeravonden.

Om aan dit donker

doorweekte woorden vuil te maken

zou zonde zijn van het geweld

dat we elkaar aandoen.'


Ze vraagt met twijfel en

bekoelde woede in haar stem:

'Wordt het ooit nog later,

wordt het ooit als toen?`

Ik antwoord met mijn armen

want al het anders schiet tekort. 

Zelfs al vormde ik mijn tong, 

knijpt het in mijn strot. 


Mijn longen zijn kapot. 


Gedoofd luisteren we 

naar wat in mijn keel blijft steken, 

het duister

en de regen. 




Popular posts from this blog

Several Serious Cases

Tnx, planet

Higher than the ionosphere on some cretinous pharmaceutical