[Ik ben de ijdele hoop]

Ik ben de ijdele hoop
Het wachtende jochie vastberaden
De tandenfee te overvallen. 

Ik ben de ijdele hoop
Die stug gelooft in dat wat toch niet
Komen zal. De binnenzitter die gelooft
Dat voor ze je geheel vergeten iemand 
Wel moet komen checken of je
Nog bestaat al
Is het maar je moeder.

Ik ben de ijdele hoop
Uit noodzaak. Ik betaal de teleurstelling van geen telefoontje terug (na een complimentje en mijn nummer achter te laten voor de serveerster die lief lachte) in termijnen uit.

Dan teer ik er op en hoeft zij
Niet ongemakkelijk (maar nog steeds te lief) lachend geen 
'nee' uit te spreken. 

Ik ben de ijdele hoop
Dat weken niet verstrijken
En de zekerheid van hen die
Geen hoop zijn maar daad zijn
Mij ooit wel moet bereiken. 

Popular posts from this blog

Essay Vredesvuur

Several Serious Cases

Tnx, planet