[Ogen schilderen zonder handen]

Ogen schilderen zonder handen
grijpen zich vast in scherp detail
handhaven kleur en lijn, dwingt ze
streng in het gareel
met een oogopslag

Stemmen zoemen door mijn donker
vinden trommelvliezen, nog gesloten
ik hoor ze door mijn eigen bloed
van achter belicht donkerrood
zij zoemen: Ik slaap

In ruimtes denkt hoop een hiernamaals
vergrijpt verwoed om zich heen, handen
in een volledige leegte zich vasthoudend
aan de wet, handen te te vol voor vervulling

Stemmen bruisen om mij heen
zij rijzen in bellen tegen buik en benen
hun druk lijkt mij naar het oppervlak
te stuwen: Ik droom

Draai mij om
zij bonzen nog 4 keer tegen het raam
alvorens een uitweg te bevliegen
zij zoemen: Ik slaap

Popular posts from this blog

Several Serious Cases

Tnx, planet

Higher than the ionosphere on some cretinous pharmaceutical